pondělí 19. srpna 2013

str. 118, kapitola šestá: "Šikana"

Dnes tento román slaví 2 roky existence na knižním trhu, proto jsem se rozhodl zveřejnit tu část knihy, která je použitá jako jeden ze čtyř natočených knižních trailerů, které jsou k shlédnutí ZDE.




   „Já nevím, co se děje,“ začíná se Tomáš svěřovat. „Všechno je to takové na vážkách. Někdy mě má ráda a jindy zase…“ neví, co by řekl.
   „Kdo?“ zajímá se.
   „Celá jejich parta. Petra, Pepa, Martina, Mirek a Veronika. Všichni mě buzerují. Urážejí. Dělají si ze mě srandu. Nic fyzického mi ale nedělají. Všechno jen slovy. Ale Veronika nejmíň, ta téměř vůbec. Ona je jediná, která se se mnou normálně baví, i když jen v soukromí – třeba na obědě. Ti další jsou tak na středu, ale Martina to všechno dělá ze všech nejvíc…“
   „Tome, to všechno je jen kvůli tomu, že ti závidí,“ pokusí se ho nějak povzbudit.
   „Závidí?“ vysměje se jí do obličeje. „A můžete mi říct, co?“
   „Ty jsi chytrý, hezký, máš svoje koníčky a také jsi zajímavý, především svými nápady. Oni ti mají hodně co závidět,“ vyvede ho z omylu.
   To si ale myslíte jen vy sama. Nebo že by vám tohle také řekla Nikola?
   „Kdyby se to zhoršovalo, ihned za mnou přijď a budeme to řešit. Teď můžeš jít na hodinu a zavolej mi všechny ty, které jsi mi jmenoval!“
   „Proč?“ zajímá se Tomáš.
   „Neptej se,“ varuje ho klidným tónem. Tomáš se zatím postaví. „Jen si s nimi popovídám, ano?“
   Tomáš jen zkřiví své rty do nehezkého úsměvu a odejde. Když otevře dveře do třídy, vyzve celou školní partu, aby se ihned sebrali a šli do ředitelny.
   Všech pět přirozeně dostane strach z případného obvinění, nebo proč by tam vlastně chodili a ještě uprostřed hodiny.

Pro pokračování na straně 119 klikněte ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat